Josefi heter jag..

Publicerat 2010-12-14 kl 19:35:21
Nu är det såhär att vi har bestämt att alla vi som kommer att blogga här ska presentera sig själva och eftersom att ingen annan ville börja så får väl jag ta och göra det.

Jag heter alltså Josefi, är sexton år gammal och pluggar första året på LBS, Samhällsvetenskapligt program med inriktning Journalistik. Genom att gå detta program så hoppas jag på att kunna söka in på Journalisthögskolan efter studenten och sedan kunna få arbeta som journalist, vilket är vad jag drömmer om. Helst på någon fräsig musiktidning, eftersom att jag vill bli musikjournalist. På fritiden lägger jag lite för mycket tid på min dator, lyssnar på alldeles för fin musik, går så ofta jag kan på konserter och lägger även alldeles för mycket tid på en massa onödiga grejer. Någonting jag gillar att göra och har som en slags hobby är att fotografera. Jag skulle inte vilja titulera mig som världens bästa fotograf utan ser det mest bara som en kul grej.

Jag är verkligen jättedålig på att beskriva mig själv, så jag tänkte att för att fylla ut lite mer så kör vi en kort lista som alla vi kommer att svara på.

~

Beroende utav: Just nu är jag sjukligt beroende utav Musikhjälpen. Det är en fin idé bakom projektet och det är helt underbart att sitta på morgonen, efter skolan och om nätterna och titta på detta på TVn/datorn.
Det bästa jag vet är: Min familj och mina vänner.
Framtidsplaner: Hoppas på att kunna jobba som journalist på nån härlig musiktidning.
Någonting jag inte kan leva utan: Musik. Utan musik i öronen blir jag helt knäpp.
Mig själv beskriven med tre ord: Glad, virrig och driven.
En bra egenskap hos mig: Att jag alltid gjort klart det jag påbörjat.
En dålig egenskap hos mig: Att jag så lätt blir uppretad och arg.
Motto: "Fear no darkness". Vilket jag tycker betyder att man inte ska vara rädd för någonting och att man ska våga göra det man verkligen vill göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0